7. oktober 2009

Strikk: Oppskrift på kjøkkenkluter


I forbindelse med konkurransen som jeg hadde her på bloggen har jeg fått en del spørsmål om strikking av kluter. Ettersom jeg er usikker på om jeg har fått besvart alle spørsmålene lager jeg et lite innlegg om temaet.
Garnet jeg bruker er Gjesdal Bomull Sport og kjøpes på Spar Kjøp. Dette garnet kan strikkes på pinner nr 3,5-4 og strikkefastheten er 23 m=10 cm. Det er fullt mulig å bruke et annet garn, men tilpass da gjerne i forhold til pinnestørrelse og ev antall masker du legger opp. Men vær oppmerksom på at klutene bør strikkes i 100% bomull og kunne vaskes på min. 60 grader.

Jeg legger opp 36 masker og strikker 2 rette og 2 vrange. Strikk til du synes kluten har en passelig lengde.

Klutene er ikke så veldig store, men jeg synes de er helt passelige. Om du liker strørre kluter kan du feks. legge opp fire masker til og strikke de litt lengre.
Om noen ønsker seg kluter uten å strikke de selv så ta gjerne kontakt med meg så kan jeg strikke noen for deg.
Det har gått noen dager fra jeg var innom dere sist. Jeg har hatt travle dager med diverse avtaler og venner av meg som er på høstferie i Bergen. Ellers pakker og planlegger jeg Californiatur. Men jeg kommer innom dere som har kommentert i de siste dagene! :)
Ha en riktig god tirsdag!


9 kommentarer:

  1. Hei!
    Så flink du er :-)

    Ha en fin dag!
    Klem Jorid

    SvarSlett
  2. Hei hei :)
    Foreløpig ligger klutene mine trygt i skuffen, har ikke helt turt å bruke de enda, de var jo så fine!! :) Er supertakknemlig for de jeg var så heldig å vinne! Du er jo kjempeflink. Kos deg med pakkingen og gled deg masse!
    Ønsker deg en fin onsdag :)
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  3. Jeg prøvde meg på en sånn klut... Jeg begynner på noen små strikkeprosjekt innimellom og etter et par runder så begynner det å demre at jeg ikke kan fordra å strikke. Det ble med den ene. Kanskje det blir flere når jeg har glemt igjen! ;)

    Kos deg med venner, pakking og planlegging!
    Klem fra
    Laila Johanne

    SvarSlett
  4. Klutane er heilt perfekte! Det kan eg skrive under på!

    :D

    Klem T.

    SvarSlett
  5. Heihei, er så kjekt med sånne kluter! Jeg strikker ikke selv, men mamma har laget noen til meg ;)

    Ikke kommet noen forespørsler ang hylla enda gitt, hehe. Men det har vært en del å tittet på annonsen, så vi får se ;) Blir den ikke solgt får jeg jo beholde den, og det er jo ikke noe krise akkurat! :D

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  6. Hm, det var kjipt. Jeg trodde når butikken vet at en vare kommer på tilbud om kort tid, at de da var pliktig til å opplyse om det. Jeg får ta med meg kvitteringen og prøve uansett. Det er jo ikke sankk om en formue å spare, men jeg er litt prinispiell i sånne saker. :)

    Tusen takk for strikkeoppskriften! Den tar jeg med meg videre. Håper du får en herlig kveld!

    SvarSlett
  7. Takk for oppskrift! Dette skal eg prøve:)
    Ha ein herleg kveld!
    Klem Anne:)

    SvarSlett
  8. de er så fine!! Og de veskene du har laget under i julegaver,kjempeflotte!! Og at du liker prikker..det ante meg:-)
    klem

    SvarSlett
  9. Dette hørtes jo så enkelt ut at tilogmed jeg kunne klare det. Strikking er ikke akkuratt min store lidenskap, men jeg gir det noen tapre forsøk innimellom :)

    Lykke til med pakking, og reising! Jeg er ganske missunnelig :)

    SvarSlett

Tusen takk for din kommentar!