17. januar 2013

Middagstips: Wraps



I dag ble middagen inspirert av de deilige kyllingwrapsene Lillpastill hadde med til oss da vi reiste på bloggtreff i Rogaland før jul. Selv om det er et par måneder siden har jeg ikke glemt dem. 

Det ble en enkel, god og passelig sunn middag. Her er hva jeg fylte tortillalefsene med: Kyllingkjøttdeig, paprika, ruccola, purre, agurk, mais, rømmedressing og fullkornsris. Jeg krydret kjøttet godt med en indisk krydderblanding. Jeg lagde også en dressing basert på rømme, salt, pepper og curry.

Jeg synes alltid det er kjekt med tips til raske, gode og litt sunne hverdagsmiddager. Nå har jeg delt et tips med deg. 
Nå lurer jeg på om du har et til meg? :)

14 kommentarer:

  1. Det så skikkelig godt ut Tina:)
    Alltid godt med noen middagstips, blir fort at det går i de samme kjedelige middagene.
    Har på bloggen min i dag oppskrift på skikkelig gode grove rundstykker, enkle å lage er de også:))

    Klem Veronica

    SvarSlett
  2. Nam nam..... Det så skikkelig godt ut og takk for tips! Og tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min :-). En riktig god helg til deg også når vi kommer så langt. Klem fra Vibba

    SvarSlett
  3. Eg har dilla på pizza no! Å når en kan bruke ferdig botn, så gjer de det til ein rask middag!
    Oppå har eg på ein stor botn
    2ss pizzasaus dolmio
    250 g rever ost
    150 gr kjøttdeig, eller 5 skiver kokt skinke,eller pepperoni (ta det du har)
    30 g paprika (har du for masse blir pizzaen blaut)
    2 champignon
    20 g purre
    20 g løk
    20 g mais
    Litt småbitar med bacon er kjempegodt og
    Alt skal haes på pizzaen usteikt.

    Ovnen skal settast på 275grader, å etter 6-7 min er pizzaen klar til å taes ut av ovnen ( sjekk om den er steikt ved å løfte å kjenne under om den er sprø)
    Strø på litt pizzakrydder på toppen!
    For at den skal verte litt sunnare, servera eg den med isbergsalat og agurk til! Det er faktisk utrulig godt!
    Rømmedressing har eg og oppskrift på om du vil teste den ut! :)

    Eg skal prøve di oppskrift på wraps ein dag i helga! :)
    Takk for tipset!! :)

    Klem Nina

    SvarSlett
  4. Det såg knallgodt ut,deiligste wraps og så masse god ein kan fylle inni og:)

    Ein fin fredag og ei god helg til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Lenge siden jeg har laget wraps! Det tror jeg kommer på neste ukes meny :)
    Tips: hvis du bytter ut rømme med mager kesam blir det enda sunnere, det pleier jeg å ha på. Smaker like godt syns jeg :) Du kan se en variant her: http://ingridsboble.blogspot.no/2012/06/wraps.html
    God helg til deg!
    Ingrid

    SvarSlett
  6. Det så utrolig godt ut!:)Hørtes deilig ut med det du har inne i dem også;)
    Nam nam, skal prøves ut!
    Nydelige bilder!
    Fin helg til deg og kos deg masse;)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  7. Heisan
    Wraps med ulikt fyll er super-populært her i huset. Det står faktisk på menyen i kveld og inntas til Idol.
    Glad helg til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  8. så deilig det så ut :) husker smaken av de ja:)

    håper du får en herlig helg! :)
    klem ellemell

    SvarSlett
  9. Nammm, så veldig godt ut!!
    Men kan du spise den tråden der da..?;P
    klemmer

    SvarSlett
  10. Mmmm!

    Takk for fine ord inne hos meg, søta! Det varmer og glede <3
    Ønsker deg en fin søndag, her har vi rukket en tur ut i løypa og nå har jeg satt en bolledeig og skal bare nyte denne nydelige dagen!

    Stor klem
    -Maia

    SvarSlett
  11. hallaisen du!! :) så fin blogg du har, har lagt eg til som følger for her var det mye fin inspirasjon!! :)
    Ta en kikk på bloggen min du!! ;) ovveeerasskelseee...

    Klems Diana.

    SvarSlett
  12. Wraps er digg! Ha en fin uke! Klem Julie

    SvarSlett
  13. Nice blog. I will keep visiting this website very often. I’m extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog.
    My name is Thanh Le, i am the owner of blog http://www.homedesignlove.com
    I'd be happy if you allow me to your blog list.

    SvarSlett
  14. mmmmmmm.. Nå ble jeg sulten.. Tror ikke jeg har spist det siden vi hadde vår festlige roadtrtip, så er vel på høy tid å trylle frem noen slike igjen snart..

    Hei og hopp
    Klem fra meg

    SvarSlett

Tusen takk for din kommentar!