17. februar 2013

Pink lady goes to New York!

Sist helg slo vi på stortromma. Vi bestilte oss flybilletter til New York. Og det beste av alt er at vi reiser allerede om tre uker! 

Jeg var i denne fantastiske byen sammen med noen venninner i årsskiftet 2006/2007. Siden den gang har jeg ønsket å reise tilbake. 

Nå sitter vi her med hver vår kaffekopp, Ipad og planlegger reisen til New York. Jeg drømmer meg dessuten bort med å se på bilder av denne fantastiske byen på Pintrest.

Jeg gleder meg til å vandre i Central Park, drikke kaffe på Starbucks, spise all verdens god mat, bo bare 4 minutter fra Times Square, treffe familie og venner, besøke noen av verdens flotteste kunstmuseer, shoppe osv.

Nå lurer jeg på om du har noen New York tips å dele med meg. Legg i så fall igjen en kommentar eller send meg en e-post!

14 kommentarer:

  1. Du er så heldig:)
    love trip til NY!
    håper dere koser dere masse! inegn tips å dele desverre.. bortsett fra at jeg håper du får med deg det meste:)

    klem ellemell

    SvarSlett
  2. GØYGØYGØY!
    Jeg reiser for første gang i slutten av mai!! Og gleder meg bare SÅNN!
    Håper du får mange fine tips! Og at du deler de videre med oss andre ;)

    SvarSlett
  3. Så heldig! Elsker new York !
    Vel fortjent :-)

    SvarSlett
  4. Åhhhh herlig! Jeg har tips:)Sender deg på face:)
    Vi reiser til USA om 4 uker!!!! OMG!!

    Tippen jeg brukte på dåps-cupcakene var 1m:)

    Ønsker deg en fortsatt fin søndag!
    Klem fra
    Lotta

    SvarSlett
  5. Ååååå, heldige deg ;-))))) Blir nok helt fantastisk!!! Vi har ingen planlagte ferier i år....litt kjedelig å ikke glede seg til noe :-/

    Klemmer Elisabeth ;-)

    SvarSlett
  6. Så gøy, New York, kjenner jeg blir helt misunnelig.
    Har aldri vært der, men drømmer om å komme dit en dag:))
    Noe av det gøyeste med å reise, er selve planleggingen av turen:)
    God tur og kos deg med planleggingen:))

    Klem Veronica

    SvarSlett
  7. Ååå heldige deg,der kunne eg tenkt meg å reist men først må eg komme meg til Israel om ei veke og så kanskje ein gang seinere i livet får eg oppleve NY,må være fantastisk!


    Klem Lillian

    SvarSlett
  8. Heisan!
    Ååååh, så spennende! jeg har aldri vært i USA i det hele tatt, så noen tips kan jeg nok ikke gi. Hva er mer morsomt enn å reise??
    Guri, hilste jeg på deg på Glansdagen.... Det var så mange mennesker og mye hilsing.. jeg kan ikke helt huske det. Så dumt!
    Ja, jeg hadde en gul kjole på dagtid sydd av en gammel gardin. Da jeg kom på hotellrommet før gallaen revnet den like godt. Gardinstoffet var nok skjørt etter mye sol. Finfin ny uke til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  9. Fyttikatta jeg er missunnelig.... føles som en evighet til jeg og min kjære kan gjøre sånt sammen.... just saying, 4 kids på 3 år... jahooo... hehe... jaja... om 5 år kanskje....

    Sier bare GOD tur når den tid kommer.

    Klems Diana.

    SvarSlett
  10. Nei så misunnelig jeg ble... Æ vil også dra! Jeg var i New York i begynnelsen av mars i fjor og hadde det helt fantastisk. Vi var også skikkelig heldig med været og hadde dager med ca 20 grader, noe som var rekordvarmt. Håper dere er like heldige med været. Kanskje jeg rekker et NYC innlegg før du drar, det har jeg ennå ikke fått gjort...

    Og ellers går det greit med meg, takk som spør :) Endelig har omgangssyken gitt seg! OG en tur til Nord Norge anbefales ;) Vi planlegger selv å farte rundt i landsdelen med campingvogn til sommeren, slik at vi får sett ennå mer av den fantastiske naturen.

    God tur når den tid kommer!

    Forresten et lite shoppingtips: NYC har en skikkelig god fotobutikk, B&H fotovideo, med alt du kan tenke deg av foto og videoutstyr. Jeg bestilte noen minnekort på 32 GB hver derfra for noen uker siden til en brøkdel av prisen her hjemme. Ellers likte jeg å handle på Macy`s, og fikk 10% avslag på alle kjøp fordi jeg spurte om turistrabatt i informasjonen. De sjekket passet mitt og gav meg et kort som jeg viste frem der jeg handlet. Ellers er det så mye jeg angrer på at jeg ikke handlet... Kom meg ikke tilbake til Duane Reade drug store, hvor jeg skulle handle med meg sminke bl.a. Hvis du er på utkikk etter garn eller stoff så fant vi en butikk i SOHO. Jeg husker ikke navnet i farten, men det er bare å si ifra hvis du er interessert, så skal jeg finne det frem. Og mest av alt så savner jeg maten i NYC. De hadde så utrulig godt utvalg av allergivennlig mat :) Nå ble det mye oppramsing her, men bare spør hvis du lurer på noe.

    Klem

    SvarSlett
  11. Så herlig! Regner med å få se litt av shoppingen på bloggen etterkvart da:)

    SvarSlett
  12. Jeg vil og! ta meg med!

    Ikveld skal jeg og mannen på stand up og ut å spise. Jeg har lengtet etter Friday's sin fajita i ukesvis, så dette skal bli kooos!

    Klem fra
    -Maia

    SvarSlett
  13. Åh, så utrolig heldig dere er som skal til New York! Jeg har vært mye ute og reist, men har aldri vært i NY. Gleder meg til å se bilder fra denne herlige byen :-) Har dessverre ingen tips å komme med, men på Fabelaktig-bloggen finner du mye info (Maia har vært dere flere ganger) ;-)

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  14. Ahhhh... For en LYKKE! Jeg trenger seriøst reise tilbake jeg også.. Krysses det som krysses kan for at det ikke blir så altfor lenge til.. Jeg trenger jo det så sårt *ler*

    GOD TUR.. P.s. gi meg en lyd om du har litt plass til overs i kofferten, men tips meg i god tid slik at jeg får tid til å krympe nok.. :P

    SvarSlett

Tusen takk for din kommentar!